A Gemini házi vérvétel szolgáltatásával több mint öt éve ismerkedtem meg debreceni lakosként. Igaz, akkor még nem GEMININEK reklámozták magukat. De a szolgáltatás azóta is jó, sőt: sokkal jobb! Én tapasztaltam.
A facebookon működik a címmel azonos nevű oldal. Minden napra jut bejegyzés. Gyakran hihetetlen utazási történeteket osztanak meg. A legmeghökkentőbb egy tavalyi eset, amikor a Komárom–Székesfehérvár vonalon három mozdony húzott egyetlen személyvagont. Az első kettő – vasutas szlengben – fekve maradt.
A MÁV e tekintetben is késett. A korábbi évek gyakorlatával ellentétben, amikor is egy hónappal a változás előtt közzéteszik az új menetrendet, ez évben csak két héttel előtte került erre sor.
Debrecen városának hasznára, javára, megmaradására – befejeződött a cívisvárosi Régi Városháza nagyszabású felújítása. Debrecen közigazgatásának központja több tekintetben átépítésen is átesett, valamint a belső terei, így a polgármesteri rezidencia, polgármesteri hivatal, a közgyűlési ülésterem, valamint tárgyaló és irodák is jelentősen megújultak.
A Debrecenből induló kezdeményezés, a Páneurópai Piknik évfordulója alkalmából megemlékezést tartottak Sopronban augusztus 19-én. Az esemény tiszteletére Sopronba érkezett dr. Frank-Walter Steinmeier német és dr. Sulyok Tamás magyar államfő.
Debrecen belvárosában megannyi parkolóhely kínálkozik, hogy járművünket magunk mögött hagyva gyalog szeljük át a történelmi utcákat, úti célunk felé tartva. Noha ez tény, rendkívül bosszantó, már-már pofátlan és aljas szokás, hogy az ingyen parkolás okán egyes sofőrök akár még a saját kapubehajtón történő megállást is ellehetetlenítik.
Felgyűlt rágómaradványokkal „szigetelt” ablak, ismeretlen eredetű testváladék-maradványok, penészes ülések, no meg persze elviselhetetlen időjárás - a buszozás „örömeiről”…
Ékes fővárosunk, Budapest messze földön híres természeti és épített értékeiről, sajnos azonban a város sokszínűsége az utcák árnyoldalában is megmutatkozik. Nincs ez másképp hazánk második legnagyobb városával, Debrecennel sem, ha furcsa, már-már hírhedt arc(ok)ról van szó.
Immár május eleje óta, hogy az újfent jócskán megemelt vonaljegyárak érvényesek a DKV járatain. Mindez azonban aligha pénztárcabarát, még akkor is, ha a tömegközlekedés mellett szól a környezettudatosság, illetve megannyi társadalmi tényező.
Szutykos, szürke, ködös alkonyat. Az autópályán erős forgalom. Egyfajta kirajzás. Ügyes-bajos dolgaik elintézése utáni, fővárosból távozók tömkelege lepi el a két sávot.
Ahogyan a szobrász önti a gipszet a halhatatlan arcra, azonkép öntjük mi céhesek- mívesek szavunknak anyagát és várunk, várunk, míg a kíntól kővé nem mered.