Reggeli csúcs

Minden reggel és délután

Debrecen élhetetlen város. Közlekedést tekintve minden bizonnyal. Mint minden hétköznapi reggelen, hétfőn is 6 óra 50 perckor indultam, s ez alkalommal 7 óra 51 percre érkeztem célba.

1 óra 1 perc alatt megtettem 20,3 km-t, ami 20 km/h-s átlagsebességnek felel meg. A számok önmagukért beszélnek. Csak egyféle következtetés vonható le: rosszak a folyamatos haladás feltételei.

Útvonal: Faraktár u.–Nyíl u.-Simonyi u.-Nagyerdei körút-Dóczy u.-Kartács u. Onnan vissza Dóczy u.-Egyetem sugárút-Füredi u.-Nyíl u.-Árpád tér-Ótemető u.-Huszár G. u.-Mák u.-Faraktár u.- Vámospércsi út-Csáthy u. Onnan Budai Nagy Antal u.-Hétvezér u.-Vágóhíd u.-Borzán G. u.-Leiningen u.- Gázvezeték u.-Balaton u.-Tégláskert u.

A következő helyeken torlódtak járművek, alakultak ki kisebb-nagyobb dugók. Ótemető utcán az Árpád tér felé. A sor visszanyúlt a Huszár Gál utcáig, egészen a Mák utcai kereszteződésig; Füredi út-Simonyi u. kereszteződés; Vámospércsi út-Létai u. kereszteződés (a kocsisor a Veres Péter utcáig állt); Mikepércsi úton mindkét irányban; Faraktár u. és Hajnal u. kereszteződése, ahol a kocsik a felüljárón túl, a Lidlig torlódtak; Gázvezeték utcán, mert a Nagykereki vonat érkezése előtt már öt perccel lezárták a sorompót.

Az araszolás közben akadt néhány érdekesség. A Simonyi úton két helyen is visszafordulni tilos tábla tilt irányváltoztatás, miközben az útfelfestés szerint ennek nincs akadálya. A Nagyerdei körúton, a Posta üdülőnél új zebrát festettek fel. Ellátták sárga villogó lámpával és két 30 km/h-s sebességkorlátozó táblával. A gyalogosátkelő ezen a szakaszon abszolút fölösleges. Többen is kérdezték: milyen főmufti lakhat a környéken, hogy kibrusztolták neki ezt az átkelési lehetőséget a Békás-tó felé? A Dóczy utcán, az egyetem felőli oldalon több tábla is megállási tilalmat jelez, ennek ellenére sokan parkolnak azon a részen. A Füredi utca felől a Nyíl utca felé haladók egy része a Hadházi utca felé kanyarodó sávból erőszakosan vált sávot. Az Árpád téren mindig akad, aki piroson hajt át. Várakozásom idején egy kerékpáros fickó merészelte. A Csapó utca felől megindult első autó majdnem elcsapta. Ámokfutásának következő áldozata egy biciklijét szabályosan, gyalogosan áttoló hölgy lett volna, aki szintén zöldnél lépett az úttestre. Csak a nő jó reflexei mentették meg az ütközéstől. A kerékpárosok amúgy is folyamatosan keserítik az autósok életét. Például a Borzán G. utcán egy egész konvoj cammogott a békésen tekerő férfi mögött, mert a szembe fogalom (de inkább ácsorgás) miatt az előzés képtelenség volt. A közösségi közlekedés járművei szintén a dugók foglyai. A 19-es buszt nem engedték kifordulni a Kincseshegyi útról. A 42-es, 47-es járatok a Mikepércsi úton ragadtak. Előtte néhány kocsival a 47Y ugyanúgy rostokolt.

Az objektivitást szem előtt tartva, jóról is kellene írni. Egy pozitívum mindenképpen említhető: előbb-utóbb (de inkább utóbb) mindenki célba ért. Megfelelő úthálózattal, forgalomszervezéssel előbb lehetne. Kevesebb lenne az idegeskedés, kisebb a környezetszennyezés. Ez azonban egyelőre álom.

Somogyi Ferenc

Új hozzászólás

CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.