Olyat alkotni, amilyet még nem láttunk – interjú a Kupleráj vezetőjével

Az elnevezés ötletét egy kíváncsi szomszéd adta

Kupleráj Debrecenben? Most biztosan sokan egyetlen témára, helyszínre gondoltak. Azonban korántsem buja üzelmekről van szó. Annál inkább elegáns, igényes vendégkört megcélzó italbárról Debrecen szívében. Egy egyedülálló helyszín, amely csupán nevében Kupleráj. Odabent rend, elegancia és kellemes légkör uralkodik.

Exkluzív debreceni, belvárosi hangulatba csöppenünk, amelyben a falak neonárban úsznak és Al Capone, illetve Tony Montana is velünk tart egy-egy italra, ha belépünk a Péterfia utcán nemrég megnyílt Kupleráj bárba. A hely vezetője, Mászlé Péter úgy gondolja, gyakorlatilag korosztálytól függetlenül bárki jól érezheti magát, ha betér, hiszen olyan egyedülálló stílust kölcsönöz a dekoráció, a megszámlálhatatlanul sok – és különleges – italt kínáló pult, amilyen hangulatot talán egyetlen hasonló üzlet sem. Motor a vendégtérben, írógép az asztalon – keverednek a retró és a visszafogottan elegáns 21. századi trendek. A fiatal tulajdonossal, vezetővel, Petivel beszélgettünk kezdetekről, italokról, tervekről.

- A hely alapja a különleges hangzású neve. Miért pont Kupleráj?

- Ez igen különleges történet. Ez a helyiség annak idején szépségszalon volt, tehát sok mindent kellett átalakítani, hogy a bár megnyithasson. Kitűztem egy határidőt, mikorra szeretném, ha kész lennénk a munkálatokkal. Beálltam én is dolgozni, és az egyik napon porosan kiültem a lépcsőre megebédelni. Odajött hozzám egy szomszéd lakó, hogy megtudja, mi fog itt nyílni. Tartottam a szomszédok reakciójától, mert egy vendéglátóhelyet mindenki fenntartásokkal kezel eleinte. Nem szerettem volna még elmondani neki. Aztán, amikor többszöri kérdésére sem feleltem, megjegyezte, biztosan kupleráj nyílik. Kapva kaptam az alkalmon, és azt mondtam, miért ne lenne ez a neve!? Üzletileg persze tudtam, hogy kétélű a kérdés, de ez egészen hamar megmaradt az emberek fejében.

- Egy kicsit visszatérve magára a helyszínre. A Péterfia utca bejáratott, közismert kocsmasor.

- Eljött az ideje, hogy nagy fába vágjam a fejszémet. Üresen állt az üzlet, én pedig bérbe vettem. Maga a helyszín számomra egyszerre volt kedvező és kihívás a belváros miatt.

- A falra graffitizve Al Capone, Tony Montana, Lucky Luciano, Don Corleone – híres-hírhedt karakterek néznek vissza ránk.

- Mindent szerettem volna, ami máshol nincs. A színválasztás, a rózsaszín és a fekete kombinációja szerintem egyedi lett. Al Capone érdekes történet. Egy kisebb ügyben tanúskodtam a rendőrségen, előtte azonban a dekoratőrrel agyalgattunk, kit is kellene megeleveníteni dekorációként. Gondolkoztam sportolókon, elnökökön. Amikor épp tanúvallomást tettem, megláttam egy posztert, amelyen Capone előállítási képe szerepelt. Meg szerettem volna kérni a nyomozót, hogy hadd graffitizzük fel az üzlet falára. Persze elfelejtettem lefényképezni a fotót. Már majdnem visszaértem az üzletbe, amikor eszembe jutott. Ahogy beléptem, láttam, hogy a dekoratőr teljesen önállóan, saját kútfűből épp Al Caponét fújja fel – mindezt természetesen anélkül, hogy megbeszéltük volna, ráadásul pont aznap kezdte el.

- A hely szellemisége után egy kicsit térjünk át a vendégekre. Ki(k) a fő célközönség?

- Korosztályt alapvetően nehéz ebben a kérdésben kitűzni. Akik nem szeretnének orbitális összegeket fizetni minőségi és exkluzív italokért, akik igényesen szeretnének egy kicsit kikapcsolódni, mindenkit szeretettel várunk. Ami pedig az árakat illeti, hallottam már, hogy drágák vagyunk. Azonban saját tapasztalat, hogy bizonyos, jóval kevésbé frekventált vendéglátóegységekben a nálunk is megtalálható italok jóval drágábbak, mint a Kuplerájban. Ebben a kérdésben azonban szerintem az a fontos, hogy mihez képest vagyunk drágák, nem pedig, hogy általában mi a tendencia.

- Az italkínálat is hasonlóan széles palettát alkot. Van valamilyen különlegességetek?

- Egyetlen félét nem tudnék kiemelni. Dolgozik nálunk egy bartender, aki nyaranta Miamiban alkotja a koktélokat. Ő is hozott ötleteket. Vannak nagyon különleges italaink, például gyömbérpálinka, négyfajta japán whiskey. Nagy a választék a szélesebb körben elterjedt italoktól elkezdve az egészen ritkán hozzáférhető, nem kifejezetten gyakran fogyasztható nedűkig.

- Ezek szerint kínálatban már mindenképpen megvan a bőség. Hosszútávon az üzlethelyiség bővítésére milyen terveid vannak?

- Mindenképpen szeretnénk teraszt, ami a közeljövőben már akár meg is nyithat, hogy nyáron ki is lehessen ülni, nézni a debreceni, belvárosi életet egy-egy finom ital elfogyasztása közben. Magára az üzletre is vannak tervek, bár ezekről kimondottan sokat jelenleg még nem tudok mondani. Ha minden jól alakul, jelentősen megnőhet az alapterület, de ezzel kapcsolatban egyelőre még folynak az egyeztetések.

(hirdetés)

Új hozzászólás

CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.